Sinds enkele jaren neigt de doorsnee consument zowat in alle domeinen maar vooral dan in de retail te verdwijnen, om plaats te maken voor zijn alter ego, de “consum-acteur”. Dit type consument is bewuster en besteedt meer aandacht aan de voedingswaarde van een product, waarbij de ethiek en de empathie zelfs wordt doorgedreven tot het in vraag stellen van het welzijn van de producent… Binnen de Covid-context is deze evolutie nog meer uitgesproken: kernbegrippen zoals #kortetoeleveringsketen #lokaal #eerlijk #duurzaam duiken overal op.
Sinds meer dan 10 jaar profileert Fairebel zich via haar zuivelproducten en haar fruit als de verdediger van kleine producenten, wat garant staat voor een evenwicht tussen kwaliteit en prijs ten overstaan van de consument. Dit maakt hen tot kampioen van het Belgische eerlijke model. De Topsales verkoopteams hebben vandaag het genoegen om Fairebel enkele weken lang in de winkel te begeleiden. Op hun manier dragen zij bij om lokale producten in de schijnwerpers te stellen, en dat is een weldaad voor iedereen!